Pijn in de nek?

Onze therapeuten kunnen u middels verschillende behandeltechnieken en oefeningen van uw nekklachten af helpen.

Nekpijn is na rugpijn de meest voorkomende lichamelijke klacht. De nek vormt de verbinding tussen het bovenlichaam en het hoofd met spieren, banden of kleine gewrichten. Al deze structuren kunnen aanleiding geven tot nekpijn.

Nekklachten zijn vaak van korte duur en herstel vindt snel plaats, wanneer u gevarieerd en voldoende beweegt. De klachten kunnen echter ook langdurig of chronisch aanwezig zijn en een specifieke oorzaak hebben.

Hoe kan nekpijn ontstaan?

Over het algemeen ontstaat nekpijn of nekklachten door een verkeerde houding of een verkeerde beweging. Pijn in de nek straalt vaak uit naar schouders, armen, rug of het hoofd. Het omkijken kan dan bijvoorbeeld pijnlijk zijn of moeizamer gaan. Klachten aan de nek kunnen daardoor ook een oorzaak zijn van hoofdpijn, schouderpijn of duizeligheid.

Er bestaan verschillende vormen van nekklachten:

• Acute nekklachten zijn vaak het gevolg van overbelasting van de spieren en banden in de nek. De oorzaak is vaak onbekend en u heeft moeite om uw hoofd/nek te draaien.
  • Nekklachten die langer aanhouden of waarbij tintelingen, krachtverlies of hevige uitstralende pijn in een of beide armen optreden kunnen mogelijk een andere oorzaak hebben. Deze klachten worden ook wel chronische nekklachten genoemd.
  • Nekklachten kunnen ook plotseling ontstaan, bijvoorbeeld na een aanrijding. Dit kan een whiplash tot gevolg hebben. Whiplash betekent letterlijk ‘zweepslag’. Uw hoofd beweegt onverwacht naar achteren en naar voren waardoor de banden en spieren in uw nek uitrekken. Een whiplash kan langdurige klachten met zich meebrengen maar meestal verloopt het herstel voorspoedig.

Nekpijn behandeling in Eindhoven? Maak een afspraak!

Onze manueel-, fysio- en oefentherapeuten kunnen na het onderzoek vertellen wat de oorzaak is van uw nekklachten. Daarna kunnen zij middels verschillende behandeltechnieken het herstel van uw nekklachten bevorderen.

Fysiotherapie Achtse Barrier in Eindhoven helpt u graag met het verhelpen van uw nekpijn. Wilt u informatie of vrijblijvend advies? Neem dan contact op via het contactformulier, of bel naar 040-2424464. Direct een afspraak maken is ook mogelijk via het afspraakformulier.